יצירת וידאו: ScreenCastO'Matic

יצירת וידאו: ScreenCastO'Matic

screencast-o-matic – לכידת מסך (וידאו)

כלי זה מאפשר להקליט את מסך המחשב ואת כל הפעילות המתבצעת באותו זמן. היוצר מקליט את קולו והתוצר המתקבל הוא סרטון וידאו קצר.

כלי זה שימושי מאוד לצורך פיתוח חומרי הדרכה ולמידה מרחוק.

להלן סרטון הדרכה קצר (נוצר ע"י הכלי עצמו):

 


Vodcasting

Podcasting הוא תוכן אודיו מקוון זמין דרך האינטרנט.  Vodcasting מבוסס על אותו עיקרון כמו Podcasting אך עם תוספת של וידאו.

Vodcasting פותח דלתות רבות לתלמידים ולמורים. הוא מאפשר למורים להגיע תלמידים באמצעות מדיום מוכר להם. היום התלמידים נחשבים "ילידים דיגיטליים" וגם תלמידים צעירים מאוד מבלים זמן רב בקריאה מקוונת, במשחקים, בחיפוש מידע, או בתקשורת עם חברים. ניתן להשתמש ב Vodcasting כדי לחולל אינטראקציה עם תלמידים והורים מעבר לארבעת הקירות של הכיתה ובכך להגביר את מעורבות התלמידים.  Vodcasting נחשב דרך זולה כדי ליצור תוכן דיגיטלי לכיתה. הוא מתאים לא רק לבית ספר תיכון או למוסדות להשכלה גבוהה אלא יכול לשמש גם תלמידי בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים. במאה ה -21, תלמידים זקוקים להזדמנויות לטפח את היצירתיות שלהם וללמוד לחשוב מחוץ לקופסה. מורים יכולים גם להשתמש ב Vodcasting כדי ליצור מפגשים אינטראקטיביים מעודדי חשיבה ויצירתיות ולתת לתלמידים הזדמנות לשפר את כישורי הלמידה שלהם. לתלמידים עם  צרכים מיוחדים ניתנת האפשרות להקשיב ולצפות בתוכן מספר רב של פעמים בכיתה ומחוצה לה. תלמידים שנעדרים ביום מסוים יכולים להוריד Vodcast ולא להחמיץ את מה שנלמד בכיתה. Vodcasting הוא אמצעי חשוב המשתלב במודל "הכיתה ההפוכה".

ניצן אליקים

View my other posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *